Learn how the Uponor Infra 360™ mindset benefits our customers

Uponor Infra -blogi

Uponor Infra 360™ -lähestymistavan edut asiakkaillemme

Blogikirjoitus: Kuinka asiakkaat hyötyvät Uponor Infra 360™ -lähestymistavasta?

Uponor Infran optimoitujen hulevesiratkaisujen asiantuntijana tuon yhden ydinajatuksen jo ensimmäiseen tapaamiseen uuden asiakkaan kanssa: samat menetelmät eivät sovi jokaiseen hulevesihaasteeseen. Jokainen tilanne on ainutlaatuinen. Jokainen projekti vaatii siksi tiukkaa keskittymistä, mutta suunnittelussa on käytettävä myös innovatiivista ajattelua ja harkittava tarkasti kaikkia asiakkaalle tarjottavia vaihtoehtoja.

Tapani on aina kuunnella ensin tarkasti asiakasta, jotta saan selville tämän todelliset tarpeet. Vasta asiakkaan vastausten ja keskusteluidemme pohjalta voin ehdottaa ratkaisuja, jotka vastaavat haasteisiin jokaisen vaihtoehdon todelliset kustannukset, toteutettavuuden sekä ympäristöseuraukset huomioiden.

Olemme Uponorilla nimenneet tämän mallin, jolla lähestymme jokaista projektiamme, Uponor Infra 360™ -lähestymistavaksi. Kyseessä on yksinkertaisesti käsite ja työskentelytapa, joka perustuu Uponorin laajaan valikoimaan ja vankkaan osaamiseen. Voimme näiden valttikorttien ansiosta tarjota laajan kirjon ratkaisuja yksittäisten osien toimittamisesta aina avaimet käteen -asennuksiin ja käyttöönottoon.

Erityisen hyvä tapa vakuuttaa asiakas taidoistamme, on esittää tälle toteutettuja kohteita. Asiakkaalle selviää tällöin nopeasti ratkaisujemme moninaisuus. Emme esimerkiksi tuota vain yhdenlaisia säiliöitä yhteen sovellukseen.

Referenssien tarkoitus on siis avata asiakkaan silmät palveluillemme. Keskustelu alkaa usein putkien toimituspyynnöllä. Kerron asiakkaalle tarjoavamme laajalti myös muita tuotteita ja palveluita, jotka hyödyttävät koko projektia. Siksi on tietenkin paras päästä mukaan prosessiin niin aikaisin kuin mahdollista, jopa jo investointia suunniteltaessa, jotta voimme ehdottaa asiakkaalle projektiin sopivia, sekä aikaa että rahaa säästäviä ratkaisuja.

Minulle Uponor Infra 360™ -lähestymistapa on kuin palapeli, jossa palasia ovat asiakkaan projektin eri vaiheet ja osa-alueet, oli kyseessä sitten suunnittelu tai paikan päällä toteutettu asennustyö. Haluan korostaa, että tarjoamme asiakkaan tarpeisiin koko ammattitaitomme. Toimitamme kuitenkin myös laajalti erityisosia, joita asiakas tarvitsee. Tämä erottaakin Uponor Infran useimmista muista valmistajista.

Loppujen lopuksi, oli kyseessä sitten erillisiä palapelin paloja tai koko palapeli, on palojen sovittava yhteen tarkasti ja sujuvasti. Tavoitteena on varmistaa, että palat sopivat saumattomasti projektin palapeliin, eikä meidän osuutemme ja muiden ratkaisujen väliin jää ilmaa. Asiakas voi tällöin luottaa laajaan kokemukseemme ja kykyymme toimia joustavasti muiden ammattilaistiimien kanssa.

Tarkoitus ei kuitenkaan ole vain miellyttää asiakkaasta, sillä katsomme tilannetta myös insinöörin lasien läpi. Jos uskomme toisen ratkaisun sopivan kohteeseen paremmin, haluamme myös kertoa sen asiakkaalle. Parhaan ratkaisun löytäminen on itse asiassa koko Uponor Infra 360™ -periaatteen ydinajatus.

 

Ari Sillanpää
Application Manager
Uponor Infra Oy