Peruuttamisoikeus

Tilaajalla on kuluttajansuojalainsäädännön mukainen oikeus peruuttaa kauppa kokonaisuudessaan. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivämäärästä, kun laite on asennettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Tilaajan on ilmoitettava Uponor Suomi Oy:lle (”Uponor”) päätöksestä peruuttaa kauppa yksiselitteisellä tavalla käyttäen jotain seuraavista yhteystiedoista:

  • Postitse osoitteeseen Uponor Suomi Oy, Palveluneuvonta, PL 21, 15561 Nastola
  • Sähköpostitse osoitteeseen uponor.koti@uponor.com
  • Puhelimitse numeroon 020 337 500 (puhelun hinta 8,8 snt/min). Palveluaika arkisin klo 8-16.

Tilaaja voi käyttää verkossa olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Tilaaja lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Tilaaja on vastuussa peruuttamisilmoituksensa oikea-aikaisesta saapumisesta Uponorille.

Peruuttamisen vaikutukset

Tilaajaan otetaan yhteyttä joko Uponorin, tai laitteen tultua mahdollisesti jo asennetuksi, asentajan taholta mahdollisimman pian Tilaajan peruuttamisilmoituksen saapumisesta, jotta laitteen irroittamisesta ja noutamisesta voidaan osapuolten kesken sopia. Mikäli Tilaajan kanssa ei päästä sopimukseen aikataulusta 30 päivän kuluessa siitä, kun Tilaajaan on ensi kertaa otettu yhteyttä, voi Uponor ilmoittamalla asiasta etukäteen Tilaajalle, päättää irroituksen ja noudon ajankohdan. Tilaaja vastaa laitteen ja muun irtaimen palauttamisesta Uponorille johtuvista välittömistä kustannuksista Uponorin hinnaston mukaisesti.

Vastaanotettua laitetta tulee käsitellä huolellisesti ja se on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes Tilaaja  on päättänyt pitää laitteen. Jos Tilaaja haluaa palauttaa vastaanottamansa laitteen, tulee tämän varmistaa, että laite ja sen myyntipakkauksessa mahdollisesti olleet tarvikkeet, käyttöohjeet ja muu irtain ovat palautettuina olennaisesti muuttumattomia sekä myyntikelpoisia. Tilaaja on vastuussa sellaisesta materiaalin mahdollisesta arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin materiaalin luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tilaaja ei saa poistaa asennettua laitetta itse, vaan laitteen poistaa Uponorin yhteistyökumppani Uponorin toimeksiannosta. Muussa tapauksessa Tilaajan katsotaan menettäneen kaupan peruuttamisoikeutensa.

Uponor maksaa Tilaajalle tämän ennen peruuttamista Uponorille mahdollisesti maksamat suoritukset täysimääräisesti takaisin. Mahdolliset palautukset suoritetaan Tilaajalle samalla maksutavalla, jolla Tilaaja on maksanut, ellei Tilaaja nimenomaisesti suostu johonkin muuhun maksutapaan. Uponorilla on oikeus pidättyä maksamasta palautuksia Tilaajalle, kunnes Uponor on vastaanottanut laitteen ja muun irtaimen.

Kaupan perumislomake