uponor news

Chatbot uponor.fi-sivuilla

Asiakaspalvelubotti palveluksessasi

Chatbot Bottinoora auttaa kysymyksissä Uponorin verkkosivuilla

Uponor julkaisi lattialämmitykseen erikoistuneen, tekoälyavusteisen chatbotin nettisivuilleen lokakuussa 2019. Toukokuussa chatbot, joka nimettiin Bottinooraksi,  sai täydennystä osaamiseensa älykkään vedenvalvontajärjestelmä Phynin ja haja-asutusalueen jätevedenkäsittelyn myötä. Bottinoora löytyy uponor.fi:n etusivulta sekä useilta alasivuilta.  

Chatbotin alkuvalikosta käyttäjä pääsee navigoimaan eri polkuihin joko nappeja painamalla tai kirjoittamalla viestin tekstikenttään. Botista löytyy mm. tuotetietoja, tietoja palveluista, apua vikatilanteen ratkaisuun sekä linkkejä tarpeellisille sivuille, kuten tuotesivuille, huoltoliikekarttoihin, käyttö- ja huolto-ohjeisiin materiaalipankissa ja sähköiseen tuoteluetteloon. Bottinooraa opetetaan ja kehitetään jatkuvasti. Mitä enemmän kysymyksiä sille esitetään sen osaamisalueeseen liittyvistä tuotejärjestelmistä, sen paremmin se oppii vastaamaan kysymksiin ja siten palvelemaan.

Chatbot palvelee uponor.fi-sivuillta